Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1-

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mustafa bîhaçlı
Profösyonel Kullanıcı
Profösyonel Kullanıcı
mustafa bîhaçlı


Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 68
Localisation : YALOVA-AYAZMA
Kayıt tarihi : 02/08/06

VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1- Empty
MesajKonu: VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1-   VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1- EmptyC.tesi 10 Mart - 23:29

Mustafa Bihacli



mbihacli@hotmail.com

VAR OLMANIN VE VAR KALMANIN ŞARTLARI(1)



“Var”ın sözlük anlamı, kâinatta ve ya düşüncede olan, mevcut,vâki; olma,bulunma; elde bulunan, mal,servet, varlık gibi yalın bir tanımlamadan sonra,bir toplumun,bir kültürün;bir milletin var olabilmesinin ve var kalabilmesinin şartlarını irdelemeye geçerken hemen şunu ifade edelim:



Bireyin olduğu gibi; bir milletin,bir toplumun,bir kültürün var olmasının şartların başında “ötekisi”nin olmasına bağılıdır;hemen altını kalın bir çizgiyle çizelim unutmadan:



Hakkı, hukuku; hukukun üstünlüğünü “ihlâl etme/mek” kaydı ile mutlaka “ var olma”nın ve “var kalabilme”nin şartı ötekinizin var olmasına bağılı”dır.





“Öteki”niz olması gerekenin yerine siz kendinizi konumlandırmışsanız; sizin, ötekine uygulamanız gerekenleri kendinize uyguluyor ve kendi aleyhinize tavır koyuyor, yaşamınıza halel getirecek gayr-i sahih olanı “emr-i hakk” gibi hayatınıza uyguluyorsanız eğer,varlığınızın at kuyruğu altındaki sinekten farksızdır.



Öyle ya, “ben var” isem, “sen de varsın”.. “ben”in ancak “sen” ile varlığı bilinir; diğer bir açıdan bakınca da, “sen var” isen “ben de varım” demektir.



Var olma bilinci “özne” durumudur; yani görebilen, akl edebilen; düşünebilen;düşündüğünü söyleyebilen, konumlanan değil konumlandıran;geleceğe matuf tasarı ve hesabı olmaktır özne, özne inşaa eder,üretir,kendini çoğaltır,büyütür, genişlettirir; ben idrakidir bu, ötekisi olanın,ben idrakine sahip bilinç, “en-önemliyi, önemliden” ayırabilen , diğer bir ifadeyle analitik/selim akıldır bu; selim akıl eler,ayrıştırır,güzeli çirkinden,iyiyi kötüden, hakkı batıldan,faydalıyı zararlıdan ayırır ve değerlendirir.



Bütün bu; çok önemli ve “ yaşamsal-hayati” olan değerlerinin ana temel dayanağı ve zemini de yukarıda vurguladığımız gibi “ötekinizin olmasına” bağlıdır.



Eğer ötekiniz siz kendiniz olmuşsanız; ben idrakinden yoksunsunuz demektir; ötekisi kendisi olanın özne değil, nesne konumu mevcuttur..



Yani, nesne düşünen değil, düşündürttülen; tasarlayan değil tasarlattırılan; söyleyen değil,söylettirilen; konumlayan değil,konumlandırılandır;yöneten değil yönetilen..



Nasıl ki,özne yönlendiriyorsa, inşaa ediyorsa, üretiyorsa,büyüyor ve genişliyorsa,hem “kemiyet-sayısal,” hem “keyfiyet-kıymet” bakımından üstün,vasıflı ve liyakatli ise ;nesne de,yani ötekisi kendisi durumuna düşmüş olan inşa edemez,inşaya malzeme olur,yönlendirilendir nesne..Nesne büyüyemez, “zaman-tarih” seyri içinde (kendini üretemediği için) yok olmaya mahkûmdur



Zira ben idrakine sahip “ötekisi var” olanın özne durumuna mukabil, nesne ben idrakinden yoksun ve bunun nedeni “ötekisi kendisi” durumuna düşmüş olanın yönelimi,tasarımı yoktur..



Kendi içinde taşıdığı muazzam imkan ve potansiyellerini tükete tükete “un-ufak” olur ve “ele-yele” savrulur nesne ..



Özne,yani ötekisi olan, “etken”dir;nesne ise,yani ötekisi kendisi olan da “edilgen” dir..



BiZ TüRKiYELi BOŞNAKLARIN OTEKİSİ BiZiZ,YANİ KENDİMİZİZ



Biz Türkiyeli Boşnaklar’ın hali aynen bu minval üzeredir;yani bizim ötekimiz kendimiziz..Acınası,trajikomik yanı da bizim delimiz de velimiz de bu feci sapmanın bulunmaz bir matah olduğunun akıl tutukluğu ile övünmesidir.



Biz muazzam imkânlarımızdan habersiziz; kendimizi tüketiyoruz ve tükete tükete artık yitmeğe ve “un-ufak”olmaya, “ele-yele” savrulmaya çoktan geçtik..



Umut ederim ve dileğim odur ki, yaklaşık 20-30 sene sonra biz Türkiyeli Boşnaklar’dan “var idiler”, yani yitik ve kendini asimile etmiş bir kültür ve bir milletten söz etmeyecek tarihi metinler.



Burada olası bir yanlış anlaşılmanın önüne geçmek amacıyla şunu zikretmeliyim:





Biz Türkiyeli Boşnakların asimilasyonundan söz ederken,her hangi bir cebir,bir baskı söz konusu değil,belki Türkiye’de alt kültür etnisitelerin en serbesti ve en rahat ve en özgür olanların arasında biz varız.Türkiye’de biz Türkiyeli Boşnaklar çok sevilen bir milletiz..Biz kendimizi asimile ediyoruz.



Bizim aleyhimize işleyen ve onu ilahi bir emir,İslâm’ın amentüsü yerine konumlandırıp iman ettiğimiz “ bizim fetiş” geleneklerimizdir bizi asimile eden.



Meselenin ayrıntılarını irdeleyip gözler önüne sermeye çabalayacağım,ama bir sonraki yazı dizisinde..



Bu hususu bizzat ben ele alıp muhtelif zaman ve zeminlerde sözlü ve yazılı metinlerle gündemde tutmaya ve ruhumun,kalbimin,zihnimin sancılarını dile getirmeye başlayalı dolu dolu 20 yıla tekabül etmektedir.Başarı oranıma gelirsem,bir arpa boyu yol aldığımı söyleyebilirim,bu da az bir basarı(!) sayılmaz,sanırım.



Genellikle ve dolayısıyla bir daha “tekrarında fayda var” ötekinin algılanabilmesinin yegane şartı, berikinin varlığına,berikinin varlığının algılanması ve her ikisinin varlığından söz edilmesinin tek şartı, var olanın ötekisinin olmasına bağlıdır;bu denklemin kesinlikle,hukukun üstünlüğünü ve hakkı ihlal etmemesi gerekir,ihlal edilirse,o zulüm olur..

Bir başka söylemle: “Biz var isek”, “Ötekilerin varlığı” ile biliniriz..



TÜRKİYE’DE 4.5 MİLYON BOŞNAK VAR.



Gelelim sadede, “müşahhas/ somut” örneğininin daha iyi kavranabilmesi için, bütün dünyadaki Boşnak diasporasına hitap eden bir internet gazetesine Türkiye’den yazdığıma göre,Türkiye’den bir mukayese yaparak gözlemlerimi dile getirmeye gayret edeyim:



Türkiye, etnik-kültürlerin bir okyanusudur; burada hepsi Müslüman olan ve yaklaşık hepsinin birbirlerine yakın mevcutları vardır..



Türk-Kürt, Laz-Gürcü, Çerkez-Abaza, Boşnak-Arnavut,Çingene-Arap, Tatar ve Pamaklar vs mevcuttur; hepsinin ortalama nüfusları 4 ila 10’ar milyon arasında değişmektedir.



Çok kesin ; güvenilir,bilimsel ve resmi tespitler ve veriler yapılmamıştır ama bir takım hesaplamalara göre, mezkur etnik kültürlerin arasında yer alan benim “candan aziz milletim” Boşnakların sayısı 4.5 milyon kadar olduğunu muhtelif metinlerde okumuştum.



Örneğin tarihçi – yazar Mustafa Necati Özfatura’nın kaleminden okuduğum bir makalesine göre muhtelif tarihlerde “candan aziz Bosna-Hersek” in muhtelif bölgelerinden gelmiş Boşnaklar’ın mevcudu 4.5 milyon olduğunu bazı belgelere göre vermektedir.



Yine,kesin yayımlanma tarihini bilmediğim,ama sanırım,1970’li yılların ilk yarısında ve yine tahminlerime göre eski Yugoslavya Devleti ile Türkiye’nin Kültür Bakanlığı’nın işbirliği ile yapılan bir araştırmaya dayanan epeyi hacimli bir kitabım vardı ki, yaklaşık 15 sene kadar öncesinde “Bir bakayım,gözden geçireyim,” diyerek , sözünü ettiğim kitabı İzzet Kusturica benden ödünç almıştı ve bir daha iade etmedi;bir kaç sefer istediğiysem de tavan arası sandıklarından birine koyduğunu, çok uğraşıları gerektirecek bir mesai neticesinde ancak eline alabileceğini söyledi ve benden izin istedi, “Çok yoğunum,işlerimi bir kolaylıyayım derhal tavan arasına çıkıp söz konusu kitabı size iade edeceğim,”demesine rağmen, can dostum,güzel kardeşim halen sözünün eri olduğunu kanıtlayamadığını önce söylemeliyim.



Dahası, on yılı aşkın bir süreden beri ben ile Kusturica İzzet,epeyi uzaklarda ikamete başladığımızdan beri,sanırım sadece bir sefer göz ile kaş arası bir zamanda karşılaşmıştık.



İste,yukarıda sözünü ettiğim hacimli kitapta da Türkiye’de mukim bulunan soydaşlarım Boşnaklar’ın oturdukları köy,kasaba,kentler iyice tarandıktan sonra yapılan hesaplamalara göre de, 5 milyondan biraz fazla Boşnak’ın Türkiye’de yaşadığını okumuştum.



Türkiye nev’i şahsına münhasıran bir ülkedir.. Yukarıda sözünü ettiğim etnisitelerin arasında bir mukayese yaparsam,hepsi biz Boşnaklar’dan daha öndedirler; (maalesef böyledir bu):sözünü ettiğim etnisitelerin “sosyo-kültürel” , “sosyo-ekonomik” gelişimleri ve ben idrakleri;bunu olası diğer acılardan da ele alırsak (biz Boşnakların onlardan belki de daha fazla imkanlarımıza rağmen) geride kalmş ve un-ufak olmaya yüz tutmuşuz,desem vicdanı olan,(bakıp,kalp gözleriyle göremeyenlerin haricinde) herkesin bu iddiamı kabul edeceği kesindir.



Niçin böyleyiz biz? Zira,bizim ötekimiz kendimiziz; kendisi ötekisi olanın gelişmesi,büyümesi mümkün mu? Elbette ki değil..





ÖTEDEN BAKANLARIN NAZARINDA BİZ BOŞNAKLAR:





Bizi öteden gözlemleyenlerin genelde yaptıkları değerlendirmelere bakınca biz Türkiyeli Boşnaklar “dindar” ve “medeni”, “sakin” ve “devlete muti” “açık ve serbest”bir milletiz.Böyle görüyorlar bizi..



Bu genel bakışın bir de özel yaklaşımı var ki,nass gibi,ilahi bir emir gibi iman ettiğimiz fetişimizin onların lehine işleyen haliyle de bıyık altından tebessümlerle peçelenmiş bir de ironik yanı vardır..



Bunun sonucunda, (özellikle de bizim sosyokültürel yapımızın tavanında duran) elitin kendi kültürel kimliğini kirpilere has tavra ve aymazlıklara kurban etmeleri yanı sıra, tabanımızın da bilinç altını tahrip etmiş,ruhların da ünsiyeti ve muhabbeti zor köprüleyip gerdanlanmasına sebep olmuştur.



Milletimizin ruhunda açılan uçurumların ünsiyet ve muhabbetle köprülenmesi ve ben bilicinin inşası için hakka teslim olmuş ve akledebilen, evrensel,doğal huhuku kavramış analitik zekâya sahip derviş sabırlı ulu gönül ve masiva mimarlarına ihtiyacımız vardır acilen.



Bu noktada, (bir yönüyle) tekraren sadede gelip öteden bakanların nazarında biz Boşnaklara bakış ve değerlendirmelerdeki olgu da yeni değildir; yaklaşık 350 sene önce yaşamış Türkmen saz sairi Karacaoğlan bir “varsağında/şiirinde” biz Boşnakları söyle tanımlar:



“Uçup gönlümün gaygusun,

Mushafı ver okusun,

Ko bülbül gibi sakısın,

Sevdiğim Bosna güzeli” demektedir.



Sakin ve devlete muti,deyimlerinin dışında kalan ifade ve kavramların tamamen ham hayalden ibaret olduğunu kesinlikle hiç kuşkuya yer vermeden söyleyebilirim.



Biz (bazı açılardan) hakkıyla İslam akidesine iman etmiş sayılmayız;söz konusu tahkiki iman olunca,biz hepsinden geride yaya kalırız.Taklidi iman acısından da istisnai değil (ne yazık ki),genel mevcut bir olgudur bu.



Biliyorum,beni yine (kendi aralarında) yerden yere vuracaklar,kendi milletimi kötülediğimi,kendi milletime düşmanlık ettiğimi söyleyeceklerdir ve belki de en doğru söylemle “söylenecekler” ,ardından tavuk tövbelerle ama doğru yanımızın da çok olduğunu teslim ederek alık ve salaklıklarımızı bilinç altı taşmalarıyla sapkın tavır ve geleneklerin sürecinde ne çok yitimlerimizin olduğunu tıpkı bu tür sapkınlığı tevarüs eden bir önceki avara kasnak çübbül hüzn kuşaklar,yani babalarımız,dedelerimiz gibi.



Dosdoğru tövbe edip bu bizim sapkın ecdadımızdan aldığımız (aleyhimize işleyen) gelenekleri nass olmaktan çıkarıp doğal olan insanın doğal yaşamına girmedikten sonra dostlarımın ne yergisi ne de övgüsüne habbe kadar itibar etmem..

Onlar benden ben de onlardanım ve benim candan aziz babam,annem,onların baba ve anneleri,dedelerimin zır cahiller olduklarını içim yana yana söylüyorum..



Biz atamızdan,dedemizden böyle gördük bunu böyle bilir böyle yaparız diyenlerden asla olmadığımı bugüne kadar geçen ömrümüze tanık olan (en azından bin kişiye yakın) hısım,akraba ve konu-komşularımız başta olmak üzere, yazdığımız metinlerde şahittir.



Olsun, istediğini söylesinler ama önce dinlesinler,kafalarını kuma gömüp sahra toplarıyla konuşmasınlar,bu sözlerim,özelde , elbette ki bizim Türkiyeli ve sonra dünyanın dört bir yanında yaşayan Boşnaklaradır..-DEVAMI AAŞAĞIDA-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mustafa bîhaçlı
Profösyonel Kullanıcı
Profösyonel Kullanıcı
mustafa bîhaçlı


Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 68
Localisation : YALOVA-AYAZMA
Kayıt tarihi : 02/08/06

VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1- Empty
MesajKonu: VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1-   VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1- EmptyC.tesi 10 Mart - 23:34

BİZİM ELİMİZİ KOLOMUZU BAĞLAYAN “ FETİŞ”LERİMİZDİR:



Bizim fetişlerimiz vardır;söz konusu fetişimize halel gelmemesi için öylesine sert ve tavizsiz tavır koyuyoruz ki, insanlarımıza ( bu noktada sözün çoğunu ve özünü Boşnak aydın ve bilim adamlarına, özellikle de dini salabetleri saygı değer bulunan ve dinde derinleşmiş,halkımızın fahriyen önder kabul ettiği zatlara ve pek tabiî ki din otoritelerine,en son sıralamada da politikacılara ) gerçekleri anlatmak o kadar zor ki, deveye hendek atlatmak çok daha kolaydır.



Mezkur eşhasa,milletimizin soylu ve asil ruhuna yeni bir ruh ve yeni bir diriliş üfleyecek büyük atılımların gerçekleşmesi için plan ve tasarılarınızı delileriyle de anlatsanız,havayı koklayıp rüzgarı dinleyen geyik gibi bir tavra girdiklerini göreceksiniz.



Ayrıntılara geleceğim,somut örnekler vereceğim,ama daha sonra.



İman ettiğimiz yüce dinimiz İslamiyetin kitabı Kur’an-ı Kerim’in çok açık ve yoruma gerek bırakmadan, Efendimiz (salat ve selam olsun O’na) kesin kes hem fiilinde ve hem de Hadis-i Şerifleriyle; Edile-i Şeri’ye ile de sabit olan helalleri inkar edip, kendi heva-hevesimizden uydurduğumuz fetiş geleneklerimize iman ederek helal olanı kendimize haram kılmamızdır..



Niçin?Bu soruya verecekleri cevap, mantıklı ve inanmış adam imanıyle kesinlikle olmayacaktır;dayandıkları en sağlam delil: “Ama o bizim geleneklerimiz de yok..”



İNSANLARIMIZIN RUHLARI YIRTILIYOR:



Somut örneğe gelelim:

Allah Kitab-ı Kur’an’ı Kerimi’nde ap-açık kim kimle evlenebileceğini, geçici olarak evlilikleri haram olan ile ilelebet evlilikleri helal olanları zikretmiştir.



Ve bugün müspet ilimlerin,tıbbın en ileri aşamada bulunduğu zamanda kimlerin evlilikleri sakıncalı olduğunu çok rahatça tespit etmektedir.





Biz Boşnak Milleti ise iki kardeş çocuklarının evlilikleri sümme haşa dinden çıkmış gibi,mürtet olmuş gibi addediliyor ve tarifsiz genç neslimizin ruhlarını,kalplerini yırtıyor,ömürlerini karartıyoruz ve hem kızlarımız hem de delikanlılarımızın ele-yele savrulup un-ufak olmalarına sebep olmaktayız..



Kendimize ettiğimiz bu zulmü bir matah sanıp bir de övünürüz ;kaymağımızı,balımızı kendimize haram kılıp ötekimizi kendimiz ederek; ötede aklını kullanıp bal ile kaymağımızı yiyenlerin bıyık altından övgülerini kâr saymakla ne denli acı ve gülünç konumda olduğumuzu doğal ruhumuzun yapısını kirletip hayati meselelerde tek yürek ve tek bilek olmamızı da engellemektedir.



Hani yerin ve göğün ağladığı ahvallerde eli kalem tutan aydın,bilim ve din adamlarının toplumsal duyarlılıkların fiiliyata geçmesini sağlamak için çağırılarda bulundukları esnalarda toplumun kılı bile kıpırdamağını gördükleri zaman “üzerine ölü toprağı serilmiş gürüh” dediklerine tanık oluyoruz ki ben onlara bu duyarsız,ölü toprak sizin eseriniz,niçin şimdi bühtanı toprağınıza döküyorsunuz,derim.



İnsanlarımızın doğal yaşamını bozan fetiş gelenek sebebiyle ruh ve gönül dünyalarımızda oluşturulan yırtılmalar nedeniyle onmaz uçurumlarda git gide tükeniyoruz ve bunu gördükleri halde ilim adamlarımız, sanatçılarımız , aydınlarımız insanlarımızı doğal yaşama çekmek,onları inşaa etmek ve ruhlarımızda oluşan gayr-i sahih uçurumları gerdanlayıp köprülemek ve ünsiyetin kucağına vermek için hiç de gayret sarfetmiyorlar.



BİZ BİR ZAMANLAR DURU BEYAZ TENLİ GÜZEL YÜZLÜ BİR MELLETTİK:



Bizi en belirgin ve en cezp edici,sevimli kılan özeliklerimizden biri olan “ Boşnsak biojeneriği” mizi buhar edip havaya berhava ediyoruz.!! Prototip Boşnakların sayısı öylesine azdır ki Türkiye’de, amiyane tabirle:ilaç için bile zor bulunur!.



Bizim kızlarımız selvi dal güzel (idiler),çekici,zarif ve dişi ögeleri yüksek;delikanlılarımız da selvi kavak boylu,duru-beyaz güzel yüzlü (ydular)..



Ancak,bizim mubbit ve çok verimli tarlalarımıza öteden gelen karakonçoloslar cılız tohumlarını eke eke kendi tohumlarını,neseplerini gürbüzleştirdikleri gibi;bizim cins ve soylu ;gürbüz , özne tohumumuz,karakonçolosların verimsiz ve cılız tarlalarına ekile ekile aleyhimize dönüşerek nevi şahsına ait “özne-gürbüz” yapısını yitirmiştir.



Bu gayet doğaldır ki,çok verimli, öznesi kuvvetli tarlaya,toprağa cılız tohum ekilmesi halinde tohum kendini geliştirip,gürbüzleşmesi eşyanın tabiatına uygun bir şeydir.



Ve ters orantıyla,cılız tarlaya ve toprağa öznesi güçlü,cins,gürbüz tohumları cılız,çorak tarlaya ektiğiniz zaman,öznesi güçlü ve gürbüz tohum orada cılızlaşma yönünde,kendi aleyhine dönüşerek nesneleşir;kıraçlaşır.



Öteki kültür etnisiteler bizden evlenmek için canlarını veririlerken, biz kendimize bir helali haram kılmakla ne denli kendimizin ötekisi olduğumuzu anlayamıyoruz bile..Akıl tutulması denilen şey bu olsa gerek.



Ben, nasipse bunu ayrıntılarıyle nesiller boyu bizler nasıl bir trajedi ve dramlarla iç içe bulunduğumuzu;bu onmaz acıları fiilen yaşamış bireyleri (ve pek doğal olarak da kendimi) genel trajedimizin anlaşılması açısından tafsilatla ele alıp yazmayı tasarlıyorum..



“CAN-CANA”, “TEN-TENE” VE “RUH-RUHA” YEP-YENİ BIR DUNYAYI “KNDİ İÇİMİZDEN” BİZ KURAMIYORUZ:



İlahiyatcı-yazar Mustafa İslamoğulu’nun bir sözünü hatırlatayım: “Cahil dindarlaştkkça sapar”..



Biz Türkiyeli Boşnakları tanımlayacak bu denli güçlü bir ifadeye ben rastlayamadım bugüne kadar.Mezkur söz aynıyla bizim için vakidir..



Ancak, burada bir hakkı da teslim etmek zorundayız;bizim fetişlerimiz,batıla prestijimiz söz konusu olunca,yaşamsal meselelerde bin bir ayrılığa düşmemize rağmen,bu konuda,alimimizden zalimimize, velimizden delimize,köylümüzden şehirlimize,doktorumuzdan ilahiyatçılarımıza kadar ya sukut ile ikrar ederek ya da başı döndürülenler diye Kur’an-ı Kerim’de vurgulanan yönelimsizlere kadar herkez “itiffak”tadır.



Evet,biz Türkiyeli Boşnaklar çok dinine bağlı gibi gözükürken, aslında İslam’ın amentüsünü geriye itelemişiz ve kendi heva hevesimizi,akıl tutulması eseri fetişimizi, gayr-i sahih olup ;doğal olan insanın doğasını bozan geleneklerimize sıkı sıkıya bağlıyızdır.



Öylesine sapmışız ki fetişimize, zerre kadar akrabalık olmamasına rağmen,bizde aynı köyden selvi kavak pulat bir delikanlı kendi köyünden bir selvi dal ceylan bir kızı sevemez,yüreğine taş bağlar,bırakın hala,dayı,amca,teyze kızına; komşu kızına dahi aşık olamaz..



Kızlarımız ise bunu akıllarından dahi geçirmeyi bile yürekleri yetmez.Çünkü gençlerimizin ruhlarında derin uçurumlar oluşturulmus, çepe-çevre aşılmaz duvarları büyükleri tarafından örülmüştür..



Asaletli bir ruh kökünü, diriltici fenomenleri insanların necabet içre olan tabiatlarında makes buluncaya kadar tekrarlanmalıdır:pes etmek değil,kesinlikle şeytani münkerden rövanş almalıyız gelcekte var olmak ve var kalabilmek adına..



Akıllısı, delisi, divanesi, inançsızı, inançlısı top yekün biz Boşnakların (her konuda ayrılıklarımız olmasına rağmen) bu hususta herkes yüzde yüz mutabık ve hem fikirdir.Hemen soyleyecekleri sey sudur:

Gluho bilo, jenunam se djecca, (ko) brat i sestra i hoçe dase uzmu.



“Cehlin sehli olmaz” diye bir söz vardır Türkçede;yani cahilin sınırı ve duracağı bir yer yoktur.Bu öylesine traji-komiktir ki, “brat i sestra” diyemiyorlar bizimkiler, “(ko) brat i sestra” diyor ve “ötekisinin yerine bizzat kendini” konumlandırdığını kanıtlıyor selim akıl sahiplerince.



“Brat i sestra” niye, veko (“KO”) brat i sestra diyorlar ama konumlandırmaya, hayatı tanzim etmeye ; işleve ve uygulamaya gelince “brat i sestra” yi yerleştiriyoruz.



Mezkur sözün ardından ,artık şeytanın bile şaşkınlıktan ağzının açıkta kalacağını söylemiyoruz;tam aksine, şeytan başarısının sevinciyle kazurat harrarını kucağına alıp hoplatmaktadır ; zira bizimkilerin, akla hayale gelmedik yiğınla akıl tutulmasının ürünü mertek mantığın lafını gençlerimizin çevresine aşılmaz duvarlar halinde örerek kendilerinin ötekisine kendilerini konumlandırmaktadırlar.Ötekisine uygulanması gerekeni kendine uygulayarak nasıl un-ufak olduğumuzu idrak edemiyorlar.



Hemen Ziya Paşa’nın o meşhur beytini hatırladım:



“Ayinesi iştir kişinin,lafa bakılmaz,

Şahsın görünür rutbe-i aklı eserinde” der.



Yüreğinin,ruhunun,kalbinin,kanının,öz-benliğinin arzusu olan; doğal ve çok faydalı olan,can-cana,ten-tene,ruh-ruha yepyeni bir dünya olarak kuracağı kendi nesebinden,bir komşuyla gerçekleştiremez bizim gençlerimiz.



Selvi kavak pulat bir Boşnak delikanlısı komşu kızına talip olamaz,(milyonda bir istisnaları bu cümlede hesaba katmıyoruz elbette;istisnalar kaideyi bozmaz,zira genel ve yoğun yapılması gereken bir işi alıkça ve salakça istisnaların istisnasına düşürmek selim akıl değil,behimiyetin aklıdır bu), kız da komşu oğluna gönül veremez,için için erirler ikiside, biri heroya öteki de meroya yem olurlar sonunda.



Ne idüğü belirsiz karakonçoloslara bayramdır bu ahvalimiz.Bu bakımdan biz çok sevilir baş tacı ediliriz..

.

Gönül usaresi özlerini kendi arzu ve ruhlarının yönelimlerince hareket edemeyen kızlarımızın dramları delikanlılarımızdan daha fecidir.



Evlilik cağına gelen kızlarımız çevrelerinde örülen asılmaz duvarları ancak önlerine ilk çıkan karakonçoloslara yapışıp gelin olurken,bazıları bunu özümseyememekte ve suyu kesilmiş değirmene döner,döndürülür aslında.



Alimi, zalimi , inaçlısı,inançsızı,delisi,velisi biz de bunda ittifak halindedir ve şöyle yaygarayı kopartırlar kargalar korusuyla:



“Gluho bilo “KO” brat i sestra i hoçe da se uzmu, Allah çe nas skameniti.Ovo ye velika grehota” derler ve fetişlerini, o çok İslama muti olarak bilinen akıl tulması eseri mertek mantıkla İslama ve bilime,doğal insan hukukuna,fıtratına bühtan ediyorlar-ediyoruz...



Bilmem,bu satırları okuyacak olan okurlarım beni nasıl tevil edecekler? Mugalattacı mı diyecekler? Haydi yalın Türkçe ile söyleyelim: Abartıyorsun , atıyorsun,yalancı mı diyecekler?



Olasıi böyle diyecek olanlara şunu söylerim: Halep ordaysa arşın da burada.

(Nasipse, devam edecek)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
VAR OLMANIN VE VAR KALABİLMENİN ŞARTLARI-1-
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Siyaset :: Genel Siyaset-
Buraya geçin: