Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

 

 KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Remzi
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Remzi


Mesaj Sayısı : 41
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 04/08/06

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Empty
MesajKonu: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ   KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EmptyPaz 19 Kas. - 1:11

Tarihçe

1976 yılında Kocaeli Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi adı altında Elektrik ve Makine Fakülteleri, Temel Bilimler Fakültesi ve Yabancı Diller Enstitüsü kurulmuştur. Kurulan bu kurumlar, 1982 yılında Yıldız Üniversitesi'ne Kocaeli Mühendislik Fakültesi olarak bağlanmış 3 Temmuz 1992 tarih ve 3837 sayılı kanun ile Kocaeli Üniversitesi adını almıştır.

Ocak 2006 tarihi itibariyle; 149 profesör, 79 doçent, 421 yardımcı doçent, 284 öğretim görevlisi, 162 okutman, 710 araştırma görevlisi, 51 uzman olmak üzere toplam 1856 akademik, 968 idari personeli olan Kocaeli Üniversitesi'nin 10 fakülte, 6 yüksekokul, 1 devlet konservatuvarı, 18 meslek yüksekokul ve 3 enstitüsü bulunmaktadır. 44.677 öğrencisi ile eğitim-öğretimini sürdürmektedir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Remzi
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Remzi


Mesaj Sayısı : 41
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 04/08/06

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Empty
MesajKonu: Geri: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ   KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EmptyPaz 19 Kas. - 1:18

A- TEMEL AMAÇLAR

Üniversitenin tüm faaliyetlerinin temel amacı, dünyanın (uzayın) neresinde olursa olsun bu faaliyetlerden yarar sağlamayı isteyen bir varlığa hizmet vermeye çalışmaktır.
B- MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

a. Misyon: Kocaeli Üniversitesi; evrensel düzeyde eğitim, öğretim, araştırma ve yayın faaliyetlerini sürdürerek tüm insanlığa sosyal, kültürel, bilimsel, ekonomik ve teknolojik alanda hizmet etmeyi, insan haklarına saygılı, hür düşünceli, etik değerlere bağlı, yaratıcı, yapıcı ve uygulayıcı bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir

b. Vizyon: 20 yılın sonunda genel değerler itibarıyla ulusal üniversiteler arasında lider olmak, uluslararası üniversiteler arasında ise ilk 500 üniversite içine girebilmek; Kocaeli Üniversitesi’nin temel vizyonunu oluşturmaktadır. Bu süre sonunda Kocaeli Üniversitesi; sanayi ile işbirliği yanında, bölge sorunlarına çözüm bulabilme açısından Türkiye lideri, uluslararasında ise tanınmış bir üniversite olmayı düşlemektedir.

c. Temel Değerler:

· ******’ün kurduğu Cumhuriyet’in temel ilkelerinin korunması ve gelecek nesillere aktarılması,

· Çağdaş, laik, demokratik ve insan haklarına saygılı olmak,

· Evrensel hukuk ilkelerine uymak,

· Herkese ayırım gözetmeksizin saygılı olmak ve hizmet vermek,

· Etik değerlere bağlı kalmak,

· Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek,

· İç ve dış paydaşlarla uyum ve işbirliği içinde olmak,

· Kalite ve denetimi ilke edinmektir.


C- POLİTİKALAR

- Eğitim Politikaları

a- Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının çağdaş gelişmeleri takip edip katkıda bulunabilecekleri bir ortamda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmelerini sağlayarak bilimsel çalışmaları güçlendirmek ve yenilikçi bir anlayışa kavuşturmak.

b- Tüm bilimsel alanlarda teorik eğitimlerin uygulamalarla bütünleşmesine zemin hazırlayacak altyapı çalışmaları gerçekleştirmek.

c- Örgüt iklimini güçlendirerek iç paydaşlar arasındaki ilişkileri geliştirmek ve sinerjiyi sürekli hale getirmek (kurumsal bilinci geliştirmek ve yaygınlaştırmak).

d- Tüm eğitim ve öğretim faaliyetlerinde, üniversitenin imkanları ölçüsünde en iyi teknolojik verileri kullanarak eğitimin etkinliğini ve verimliliğini artırmak.

e- Analiz ve sentez yapma becerisi gelişmiş, özgür düşünceyi bilimsel verimlilik alanına aktarabilen, bilginin sadece taşıyıcısı değil, geliştiricisi de olabilen, yaratıcı ve üretken mezunlar verebilmek.

f- Dünyanın herhangi bir yerinde eğitim adına yeni ve yararlı bir gelişme gerçekleştiğinde, söz konusu gelişmeyi mümkün olan en kısa zamanda Kocaeli Üniversitesi’nde tartışmak ve uygulanabilir hale getirmek.

g- Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde yeni yöntem ve uygulamalarla diğer üniversitelere önderlik etmek.

Araştırma Politikaları

a- Öğretim üyelerini ve öğrencileri bilimsel çalışmalarda etkin yöntemlerle motive ederek uluslararası düzeyde ön plana çıkabilen eserler vermelerini sağlamak.

b- Dikkate değer eser ve araştırmaların ulusal ve uluslararası düzeyde en iyi şekilde tanıtılmalarını sağlamak.

c- Bilimsel araştırmaların kapsam alanını genişletmek amacıyla, çalışmaların sadece ulusal değil, uluslararası alanda da yapılabilmesi için gerekli tüm destekleri sağlamak ve farklı disiplinlerde ekipler oluşturulmasına öncülük etmek.

d- Bölgesel ihtiyaçlara göre araştırma projeleri geliştirmek.

Kalite Politikaları

a- Üniversitenin tüm faaliyetlerini iç ve dış paydaşları en üst düzeyde mutlu etme anlayışı ve amacıyla gerçekleştirmek.

b- Birimlerde ve bireylerde sürekli gelişim anlayışını egemen kılmak ve gerçekleştirmek.

c- İç ve dış paydaşların üniversitenin hizmet ve faaliyetlerinden dolayı memnuniyet derecelerini ölçerek varsa şikâyetlerini tespit edip düzeltmeler için gereken önlemleri almak.

d- Hizmet ve eğitim seviyesinin yükseltilmesi için öneri sistemleri kurmak ve paydaşların önerilerini alıp değerlendirmek.

Çevre Politikası

a- Ülkemizin ve dünyanın doğal, kültürel ve sosyal çevre güzelliklerinin korunmasına katkıda bulunmak.

b- Ağaçlandırma ve yeşil alanların geliştirilmesi çalışmalarına mümkün olan her türlü desteği vermek.

c- İç ve dış estetik çevre bilincinin geliştirilmesine katkı sağlamak.

d- Çevrenin korunmasına yönelik toplum bilincinin geliştirilmesine zemin hazırlayacak bilimsel, kültürel ve sosyal faaliyetlere öncülük etmek.

e- Denizin, yer altı ve yerüstü kaynaklarının korunması ve etkin kullanılmasına öncülük etmek.

Akademik Politikalar

a- Akademik kadroların çağın gereklerini en üst düzeyde yansıtacak şekilde yetiştirilmesi için üniversitenin yetki ve sorumluluk alanına giren tüm düzenlemeleri yapmak.

b- Akademisyenler arası görevdeşlik doğuracak çalışmalara öncülük etmek.

c- Akademisyenlerin iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini daha etkin ve verimli hale getirerek, iç ve dış çevrenin bilimsel bilinçten daha fazla yararlanmasına imkân hazırlamak.

İdari Politikalar

a- Üniversitenin yönetim kademelerinde bulunanları, modern bir yöneticide bulunması gereken bilgilerle donatmak. Bunun gerçekleşebilmesi için yönetici geliştirme programları düzenlemek.

b- Yöneticilerin yönetsel faaliyetlerinde pozitif motivasyon esasına uymalarını sağlamak.

c- Yönetilenlere karşı tüm uygulamalarda yüksek performans ve başarı ölçütleri esas alınarak değerlendirmeler yapmak. Eşitlik ve adalet ilkesinden ödün vermemek.

d- Yöneticilerin birbirleriyle dayanışma ve destek anlayışı içerisinde olmalarını sağlamak.

e- Yönetsel kadro değişimlerinde kurumsal faaliyetlerde zafiyete yol açmamak için, bilgi ve deneyimin aktarılmasını sistemleştirmek.

f- İnsan kaynakları çalışmalarını norm kadro esaslarına göre yürütmek.

g- Üniversite hakkında ihtiyaç duyulan istatistiksel bilgileri sistemleştirmek (yönetim bilgi sistemini etkin bir şekilde hizmete hazır tutmak).

Öğrenci politikaları

a- Öğrencileri üniversitenin en önemli paydaşı bilmek,

b- Öğrencilere eğitimlerini tamamladıktan sonra da organize faaliyetlerle ihtiyaç duyacakları ve karşılanması mümkün yardımlarda bulunmak, onlarla ilişkiyi sürekli kılarak işbirliğini artırmak,

c- Öğrencilerin iş dünyasına kabul ettirilmeleri ve orada etkin olarak yerleşebilmeleri için destek çalışmaları gerçekleştirmek,

d- Öğrencileri sevmek ve öğrenciler tarafından sürekli şekilde sevilmek için oryantasyon programları da dahil, çeşitli iç etkinliklerde bulunmak,

e- Akademik ve idari kadroların öğrencilere karşı davranışlarına düzeyli ve memnuniyet oluşturacak standartlar getirmek ve bunları uygulamak.

Bölgesel Politikalar

a- Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik problemlerine yönelik çözüm çalışmalarında bulunmak.

b- Bölgenin sanayi ve hizmet kuruluşlarıyla bölge kalkınmasına daha fazla katkıda bulunacak işbirlikleri gerçekleştirmek.

c- Üniversite-sanayi işbirliğini etkin bir şekilde gerçekleştirirken kapsama alanını tüm bölgeyi içine alacak şekilde genişletmek.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Remzi
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Remzi


Mesaj Sayısı : 41
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 04/08/06

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Empty
MesajKonu: Geri: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ   KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EmptyPaz 19 Kas. - 1:20

VIII – KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ’NİN HEDEFLERİ
A- STRATEJİK HEDEFLER

· Eğitim ve öğretimle ilgili hedefler

- Eğitim ve öğretim hizmetlerini Avrupa Birliği müktesebatına uyumlu olarak sürdürmek,

- Uluslararası rekabet düzeyine ulaşmak,

- Öğrenci ve öğretim elemanı değişimini en üst düzeyde gerçekleştirmek,

- Akreditasyon işlemlerinde katılımcı ülkelerle işbirliğini sağlamak ve bu işlemleri etkin bir biçimde sürdürmek.





· Araştırma – yayın

- Araştırma ve yayın sayısını artırmak, düzeyini yükseltmek, sonuçların kamuya ulaşmasını ve uygulanmasını sağlamak.

· Uygulama – hizmet

- Sürekli eğitim kapsamında eğitim-öğretim hizmetlerinin yaygınlaşmasını sağlamak,

- Teknoparkı etkin hale getirmek,

- Bölgedeki sanayi kuruluşlarının önyargılarını gidermek,

- İnsan kaynakları organizasyonlarına destek olmak,

- İç ve dış finans kaynaklarından yararlanılması mümkün fonları sanayi kuruluşlarına delege etmek ve bu fonlardan yararlanmaları konusunda destek olmak.

· Kalite güvencesi

- Eğitim - öğretim hizmetleri ile beraber diğer tüm hizmetleri toplam kalite yönetimi esaslarına uygun olarak sürdürmek.

· Çevre ve toplum duyarlılığı

- Üniversite olarak çevre ve toplum duyarlılığını ön planda tutmak, bu duyarlılığı kamuoyu ile paylaşmak,

- Toplumsal sorunların çözümünde ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine gitmek.

· Tanıtım ve iletişim

- Her türlü bilgi, buluş ve yeniliği kamuoyuna tanıtmak,

- İç ve dış paydaşlarla her konuda iletişim kanallarını açık tutmak.
B- İŞLEVSEL HEDEFLER

1- Personelin bilişim sistemi içindeki etkinliğini arttırmak,

2- İdari personeli hizmet içi eğitimlerle daha etkin ve verimli hale getirmek,

3- Üniversite kütüphanesini okur sayısı ve yayın sayısı bakımından çekim merkezi haline getirmek,

4- Üniversite personelinin tümünü bilgisayar üzerinden işlem yapabilir şekilde eğitmek,

5- Doküman yönetim sistemini her birimde uygulanabilir duruma getirmek,

6- İhale işlemlerini, gerçekleştirilebildiği kadarı ile bilgisayar ortamında yapmak,

7- İhale gerektirmeyecek bakım ve onarım işlerini, teknik ekipler oluşturarak periyodik olarak yapmak, araç, gereç ve binaların sürekli iş görürlüğünü sağlamak,

8- Üniversitenin ihaleye bağlı inşaatlarının kalite-kontrol ve teknik denetimlerini, yapımı ve teslim alınması aşamalarında en üst düzeyde gerçekleştirmek.
IX – PERFORMANS GÖSTERGELERİ VE İZLEME

Stratejik planda tespit edilen stratejiler ve hedefler, kilit performans alanları başlığı altında verilmiş olan performans ölçütleri ve yıllık hedefler dikkate alınarak gerçekleştirilecektir. Aşağıda maddeler halinde sıralan kilit performans planlarının sayısal örneklerinin ve bir sonraki hedeflerin 2007 Yılı Stratejik Planı’na hazırlanması uygun olacaktır.
A- KİLİT PERFORMANS ALANLARI

· Eğitim

a. Derslik başına düşen öğrenci sayısı

b. Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısı

c. Birim başına basılan kitap sayısı

d. Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı

e. Düzenlenen konferans, sempozyum, kongre, panel sayısı

f. Yabancı dilde verilen ders sayısı

g. Ders içeriklerinin hazırlanma oranı

h. ECTS ölçütlerine uygunluk düzeyi

i. Yurtdışı öğrenci ve öğretim elemanı değişimi

j. Yabancı öğrenciler ve geldikleri ülkelerin sayısı

k. Staj yapan öğrenci sayısı

l. Öğrenci başarı düzeyi, başarı basamaklarına göre dağılımı

m. Tamamlanan yüksek lisans ve doktora sayısı

n. Program sayısı başına yüksek lisans ve doktora tezi

o. Uygulamaya konulan doktora tezi sayısı

· Araştırma

a. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale sayısı

- Öğretim elemanı başına

- Kurumun yayın sayısı [fakülte (birim) olarak]

b. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış makale sayısı

- Öğretim elemanı başına

- Kurumun yayın sayısı [fakülte (birim) olarak]

c. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler ve posterler

- Öğretim elemanı başına

- Kurumun yayın sayısı [fakülte (birim) olarak]

d. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler

- Öğretim elemanı başına

- Kurumun yayın sayısı [fakülte (birim) olarak]

e. Uluslararası yayınlarda atıf sayısı

f. TÜBİTAK, DPT, Araştırma Fonu, 6. Çerçeve, Diğer Kamu Kuruluşları’nda yürütülen proje sayısı

g. Merkez birimlerce yürütülen projelerin sayısı

h. Alınan patent ve benzeri hakların sayısı

i. Özel sektörden alınan araştırma projelerinin sayısı

j. Endüstriyel sorunlarla ilgili laboratuvar sayısı

· Endüstri ve Toplumla İlişkiler

a. Öğrenci etkinlikleri sayısı

b. Çözülen endüstriyel problem sayısı

c. Alınan sosyal içerikli proje sayısı

d. Endüstriye verilen danışmanlık proje sayısı

e. Öğrencilerin staj ve uygulama yapacağı kurum sayısı

f. Öğrenci kulübü sayısı, ortalama üye sayısı

g. Part-time istihdam edilen öğrenci sayısı

h. Dış paydaşlar için eğitim destek programları sayısı

i. Endüstriyel eğitim hizmetleri sayısı

· İnsan Kaynakları ve Yönetim

a. Üniversite öğretim elemanı sayısı

b. Üniversite kurum ve birim bazında idari personel sayısı

c. Yurtiçinde ve yurtdışında kariyer çalışması yapan öğretim elemanı sayısı (35. Madde, ÖYP, BİYEP, DOSAP, YLS programları ile gönderilenler)

d. Geri dönüşüm anketi katılım sayıları ve katılanların memnuniyet düzeyleri

e. Akademik ve idari personelin uygulanan ankete katılımı ve katılanların memnuniyet düzeyleri

f. Akademik aşama kaydeden öğretim üyelerinin sayısı
B- PERFORMANS BİLEŞENLERİ

Yukarıdaki kilit performans alanları, aşağıdaki üç temel performans bileşeni açısından değerlendirilecektir:

· Eğitim Faaliyetleri

· Araştırma Faaliyetleri

· Toplumsal Hizmetler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Eğitim-Öğretim :: Üniversiteler-
Buraya geçin: